2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi, birçok firma küçülme yoluna gitti, birçok firma kapanmak zorunda kaldı, milyonlarca kişi işsiz kaldı. Kısacası ekonomik olarak dünya genelinde büyük bir durgunluk sürecine girildi. Pandeminin etkilerini halen görmekteyiz. Bazı ülkeler bu süreci yavaş yavaş atlatmaya başlarken, dünyanın büyük bir bölümünde halen ekonomik durgunluk devam etmekte.
Pandemi, şirketleri ciddi şekilde etkiledi ve farklı sektörler farklı şekillerde etkilendi. Evde kalma yasaklarının ardından birçok şirket tekrar aktif bir şekilde faaliyete geçse de durgunluk ve ekonomik belirsizlikler halen tüm sektörlerin geleceğini sorgulatmakta.
Pandemi dönemi, birçok sektörde durgunluğa neden olsa da e-ticaret şirketleri bu dönemi daha az hasarla atmayı başardı. Sokağa çıkma yasakları, sosyal mesafe kuralları nedeniyle fizki mağazalar uzun bir süre kepenk kapatsalar da e-ticaret firmaları bu süreci daha iyi yönetme şansı yakaladılar. İnternetten yapılan alışverişlerin bu süreçte ciddi şekilde artmasıyla beraber e-ticaret firmalarına olan talep artış gösterdi.
Tüketiciler artık online alışverişlere daha sıcak bakıyor
Pandemi döneminde tüketiciler, mecburi olarak internetten alışverişlere yönelmeye başladılar. Fiziki mağazaların kapalı olması ve sokağa çıkma yasakları nedeniyle tüketiciler ihtiyaçlarını karşılamak için e-ticaret firmalarını tercih etmeye başladılar.
Online alışverişe yönelmeleri, tüketicilerin internette daha fazla para harcamalarını sağladığı gibi e-ticaret firmalarının da işlerini düzenli yapmalarına olanak tanıdı. Fiziki mağazanızı pandemi süreci ve sonrasında internete taşımanız, olası bir salgın ya da durum halinde, satışlarınıza internetten de devam etmenize olanak tanır.
Pandemi döneminde birçok sektör e-ticarette öne çıktı
Fiziki mağazaların kapalı olması nedeniyle, tüketicilerin online alışverişlere yönelmesi nedeniyle birçok sektör e-ticarette öne çıkmaya başladı. Genel ihtiyaçlar haricinde, kişisel ihtiyaçlar için de tüketiciler internetten alışveriş yapmaya başladılar. Mobilya, ev tekstili, giyim, temizlik, hijyen, kitap, otomotiv ürünler, elektronik ürünler ve bunlar gibi birçok farkı ürün grubu bu süreçte internet üzerinde en çok satılan ürünler arasında yer almaya başladı.
Pandemi sürecinde öne çıkan ürünler hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.
Tüketicilere 7/24 ulaşabilme imkanı
İşinizi internete taşımanın sağlayacağı avantajlardan biri de tüketicilere 7/24 ulaşabilme imkanıdır. E-ticaret siteniz doğru ve güvenilir altyapı üzerine kurulduğunda bakım çalışmalarınız haricinde işinizi 7 gün 24 saat açık tutabilirsiniz. Bu da günün herhangi bir saatinde tüketicilere ulaşabilme imkanı sunabildiği için önemli bir özelliktir. Tüketiciler internetten alışveriş yaparken, işten çıktıkların, akşam evde vakit geçirirken ya da TV karşısında gördükleri bir ürünü araştırırken alışveriş yapabilirler. Bir e-ticaret sitenizin olması da bu süreçteki tüketicilere ulaşabilmenize yardımcı olur.
Tek bir konuma bağlı olmazsınız
Pandemi sürecinde ve sonrasında işinizi büyütmenizi sağlayacak avantajlardan biri de online mağaza açtığınızda fiziki mağazalardaki gibi tek bir konuma bağlı olmazsınız. Türkiye’nin ya da dünyanın herhangi bir yerine ürün satışı yapabilirsiniz. Bu da bulunduğunuz sokak ya da caddeden çok daha geniş bir kitleye ulaşmanıza olanak tanır.
Hedef kitlenizi gneişletmeniz doğal olarak çok daha fazla kişiye ulaşmanızı, doğal olarak da satış adetlerinizi ve karlılığınızı da artırmanıza olanak tanır. Bu sebeple de fiziki mağazanızı online taşımak, şirketinizi büyütmek için de size birçok avantaj sağlayacaktır.
Dijital pazarlama çalışmalarıyla marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz
Fiziki mağazanız olduğunda da dijital pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz; ancak tüketicilere ulaştığınızda da sadece belli bir lokansyondaki kişiler mağazanıza gelip alışveriş yapabilirler. Bu da pazarlama ve reklam çalışmalarından sonuç alsanız dahi sizi belli bir hedef kitle ile sınırlayacaktır.